Reklama dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak też dużo innych, jakkolwiek statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie tylko – wkracza w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego klienta czy też wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projekt graficzny znaku
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, oczywiście możliwego kontrahenta są nadzwyczaj różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i wybitnie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.